tisdag 25 oktober 2011

Dagarna rullar på

I lördags var det unghundskurs & den första rally lydnads kursen. Husse & Kalle stannade hemma och hade det mysigt. Men vi flickor gick på kurs! Det var så roligt med en heldag ute.
Vi hade lite samling först & alla i rallygruppen fick presentera sig. Jag presenterade husse & Kalle också, de kommer med denna helgen. Först hade vi lite teori och sen hade vi lite kontakt övningar på planen. Sen var det dags att testa skyltarna och göra vad som stod på dem.

Freya & jag fick testat 2st skyltar sen var hon lite trött & tyckte det var mer intressant att se på alla vuxna hundar som testade rally.

På unghundskursen var det lugnt & skönt, Freya kunde slappna av lite & var jätteduktig, även om hon var ganska trött efter en heldag hos hundfröknarna. En härlig dag!

Idag fick Freya följa med mig till jobbet hela förmiddagen! Vi skulle gå till skogen & grilla korv med bröd.
Soligt & fint väder hade vi idag. Freya hade det så roligt & matte var så stolt över hur duktig hon var med att umgås med barnen & alla spännande saker som finns i skogen. Hon fick leta köttbullar i barken på träden, en sådan super nos hon har! Barnen tyckte detta var jättekul & det gjorde Freya med.

När hon kom hem så hälsade hon på Husse & Kalle, sen somnade hon på en gång, en riktig nöjd tjej.
Tyvärr så fick jag inte med mig kameran vilket jag blev lite ledsen över, men vi hade det så bra!

                                                                                     KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar