torsdag 18 april 2013

Övar självkontroll

Ja dagarna gå & vi har 2 veckor att kunna öva tills nästa hundkurs tillfälle.
Att öva självkontroll med en super glad & aktiv golden tjej.......ja det testar mattes självkontroll.....Haha!!!

De senaste dagarna, vet jag inte om det är jag som varit lite trött och okoncentrerad eller om Freya stänger av öronen när vi går ut på promenad. Även med godis i fickan, så kan hon inte hålla sig lugn och gå fint i kopplet, och om man gör en övning gör hon den så snabbt och sen vill hon vidare, med att nosa och skynda framåt i promenaden.

Jag stannar & väntar.......får en kortkontakt från Freya som tycker att jag går för sakta, jag går ännu saktare....Ibland backar jag bara för att bryta hennes tankar att hon ska framåt hela tiden, men det är lite svårt att hålla på att vrida och vända riktning hela tiden när man har en barnvagn med sig....haha!!

Vi kämpar på med våra övningar, men det känns som om vårkänslor och spännande dofter vinner just nu.

Får försöka vila upp mig lite i helgen & så får husse ta hans om våran son, så jag kan gå med Freya utan barnvagnen.



KRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar